FAQ informacje

FAQ (Frequently Asked Questions)

Znajdź odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Najważniejsze informacje na temat korzystania ze sklepu Arley w jednym miejscu:

Konto:
1. Po założeniu konta nie mogę się zalogować.
2. Czy po złożeniu zamówienia mogę zmienić dane?
3. Czy zakupy w e-Sklepie są bezpieczne?
4. Ochrona prywatności na co zwrócić uwagę?
5. Jak zmienić hasło do konta?
6. Jak się zapisać lub wypisać z newslettera?

Zakupy:
1. Jak zamawiać wybrane towary z oferty Arley?
2. Kiedy klient zawiera umowę handlową ze sprzedawcą?
3. Jak zmienić adres dostawy?
4. Jak mogę sprawdzić status mojego zamówienia?
5. Czy dowiem się telefonicznie o moim zamówieniu?

Szukam:
1. Jak szukać to co jest potrzebne?
2. Gdzie znajdę warunki gwarancji, reklamacji, odpłatnego serwisu?
3. Gdzie znajdę kartę katalogową lub instrukcję obsługi?
4. Jak sprawdzę czy to co kupuję jest właściwe do urządzenia?
5. Co to są numeracje fabryczne, nazwy techniczne, oznaczenia z etykiety producenta?
6. Co zrobić kiedy nie można czegoś znaleźć w ofercie e-Sklepu?
7. Co zrobić kiedy czekamy na odpowiedź z e-Sklepu, a jej nie ma?

Dostawy:
1. Jak powiadamiacie o realizacji zamówienia i dostawie?
2. Gdzie znajdę numer listu przewozowego mojego zamówienia?
3. Gdzie mogę zobaczyć prześledzić transport mojego zamówienia?
4. Czy mogę wysłać swojego kuriera po odbiór paczki?
5. Kiedy otrzymam przesyłkę?
6. Ile kosztuje dostawa, za co płacę?
7. Myślę, że dostawa się opóźnia. Co zrobić?
8. Co zrobić jeśli paczka jest uszkodzona?

Katalogi i opisy:
1. Co to są kategorie części zamiennych wg ustawy GVO?
2. Co to jest numer "serwisowy" i numer "handlowy" części zamiennej?
3. Jakie jest pochodzenie produktów?
4. Czy oferowane serwisowe części zamienne są nowe, czy używane?
5. Co oznacza informacja o unifikacji w opisie zastosowania serwisowej części zamiennej?
6. Co oznaczają określenia: dostępny, w sprzedaży?
7. Numer EAN do czego służy i jak go czytać ?

Rozliczenia:
1. Czy można zapłacić za zamówienie po dostawie?
2. Ile kosztuje dostawa, za co płacę?
3. Co to jest dodatkowa opłata do standardowej opłaty za dostawę?
4. Czemu w systemie widoczne są wahania ceny produktu?
5. Kiedy otrzymam zwrot wpłaty?

Odpowiedzi na nurtujące Cię pytania:

Odpowiedzi "Konto"
1.1 Po założeniu konta nie mogę się zalogować.
Utworzone konto Klienta w e-Sklepie wymaga odklikania linku aktywującego wysyłanego na adres email podany w chwili rejestracji klienta. W przypadku losowym należy korzystać z pomocy administratora e-Sklepu.

1.2. Czy po złożeniu zamówienia mogę zmienić dane?
Jeśli zachodzi taka potrzeba zmiany jakichkolwiek danych, osobowych, ilościowych, towarowych należy niezwłocznie powiadomić sprzedawcę o dokonanych zmianach najwygodniej z formularza kontaktowego, przed realizacją dostawy.

1.3. Czy zakupy w e-Sklepie są bezpieczne?
Dbamy o bezpieczeństwo Państwa danych szyfrując transakcje klientów za pomocą protokołu SSL wydanego i zatwierdzonego przez urząd certyfikujący.

1.4. Ochrona prywatności na co zwrócić uwagę?
Konta Klientów są dostępne za pomocą loginu i hasła. Dane te należy zmieniać co jakiś czas i nie udostępniać osobom postronnym. W przypadku zagubienia loginu i hasła Klient może korzystać z systemowego przypomnienia danych lub zwrócić się o pomoc do administratora e-Sklepu. Zaleca się Klientom przy opuszczaniu strony wylogować się z systemu elektronicznej sprzedaży i zamknąć przeglądarkę.

1.5. Jak zmienić hasło do konta?
W celu zmiany hasła należy korzystać z funkcji "przypomnij hasło" w okienku "logowanie". W przypadku losowym należy korzystać z pomocy administratora e-Sklepu.

1.6. Jak się zapisać lub wypisać z newslettera?
Newsletter to elektroniczny informator do otrzymywania cyklicznych wiadomości z e-Sklepu na tematy branżowe itp. Z listy newslettera można się wypisać samodzielnie lub w przypadku losowym należy korzystać z pomocy administratora e-Sklepu.

Odpowiedzi "Zakupy"
1.1. Jak zamawiać wybrane towary z oferty Arley?
Zamówienia wybranego artykułu klienci składają za pośrednictwem systemu elektronicznej sprzedaży w domenie arley.com.pl lub systemgaz.com.pl. Z uwagi na specyfikę oferty e-Sklep nie przyjmuje zamówień telefonicznych.

1.2. Kiedy klient zawiera umowę handlową ze sprzedawcą Arley?
Klient składa ofertę zawarcia umowy w systemie elektronicznej sprzedaży e-Sklepu, który wysyła automatyczną informację o rejestracji zdarzenia. Po weryfikacji danych klienta, płatności, wzajemnych rozliczeń, e-Sklep wysyła systemowe potwierdzenie przyjęcia do realizacji oferty klienta. Umowa sprzedaży zostaje potwierdzona zmianą statusu o księgowaniu wpłaty kwoty za zlecenie. Wyjątek stanowi: zawarcie przez klienta umowy ze sprzedawcą z naruszeniem regulaminu sprzedaży e-Sklepu, co skutkuje unieważnieniem umowy sprzedaży.

1.3. Jak zmienić adres dostawy?
W trakcie składania zlecenia kupujący ma możliwość wskazania dowolnego adresu dostawy. Jeśli z jakiegokolwiek powodu ponownie chcemy zmienić adres dostawy można dokonać tego we własnym koncie klienta. W przypadku losowym należy korzystać z pomocy administratora e-Sklepu.

1.4. Jak mogę sprawdzić status mojego zamówienia?
Statusy zamówień można sprawdzać logując się do swojego konta klienta.

1.5. Czy dowiem się telefonicznie o moim zamówieniu?
Z uwagi na poufność informacji oraz ustawę o ochronie danych osobowych administrator nie udziela telefonicznych informacji na temat statusów zamówień.

Odpowiedzi "Szukam"
1.1 Jak szukać to co jest potrzebne?
Do dyspozycji klientów zaproponowano wyszukiwarkę frazy (ramka z lupką nad górnym banerem) wpisujemy model lub numer fabryczny urządzenia - dane z tabliczki znamionowej umieszczonej fabrycznie wewnątrz, lub na zewnątrz obudowy urządzenia. Można również skorzystać rozsuwanego menu z filtrami do zawężania obszaru poszukiwania.

1.2. Gdzie znajdę warunki gwarancji, reklamacji, odpłatnego serwisu?
Warunki i zasady gwarancji, reklamacji, odpłatnego serwisu zawarte są w regulaminie sprzedaży patrz link w menu e-Sklepu.

1.3. Gdzie znajdę kartę lub katalog techniczny, broszury?
Karty techniczne, katalogi, broszury umieszczono w zbiorczej zakładce e-Biblioteka lub w kartach towarowych wybranego artykułu. Link aktywny dla klientów zarejestrowanych w systemie elektronicznej sprzedaży. Inne materiały dostępne email na życzenie klientów.

1.4. Jak sprawdzę, czy to co kupuję jest właściwe do urządzenia?
Każdy towar posiada specyfikację zastosowania. Dane te należy porównać z danymi z tabliczki znamionowej urządzenia do którego szukamy elementów, lub części zamiennych.

1.5. Co to są oznaczenia z etykiety producenta?
Każde urządzenie posiada etykietę informacyjną producenta (tabliczka znamionowa) zawierającą model i numer fabryczny urządzenia, kraj przeznaczenia i pochodzenia, napięcie itp. Etykiety producenta znajdują się wewnątrz, lub na zewnątrz urządzeń w miejscach w których trudno ulegną zniszczeniu.

1.6. Co zrobić kiedy nie można czegoś znaleźć w ofercie e-Sklepu?
Najwygodniej skorzystać z formularza online i sformułować zapytanie odnośnie poszukiwanych towarów. Pomocne informacje numer fabryczny urządzenia, model, nazwa producenta. Jednakże ostateczną decyzję co do zasadności zakupu podejmuje Nabywca.

1.7. Co zrobić kiedy czekamy a odpowiedź z e-sklepu, a jej nie ma?
Odpowiedzi na pisemne zapytania są udzielane każdemu, jednak w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości przez Arley na adres e-mail wskazany przez internautę oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez internautę.

Odpowiedzi "Dostawy"
1.1 Jak powiadamiacie o realizacji zamówienia i dostawie?
Informacje dla Klientów o zmianie statusów (rejestracja zlecenia, płatność i realizacja zlecenia) są wysyłane na adres email z bazy danych e-Sklepu. Firmy przewozowe generują sms lub email o dostawie przesyłki. W sytuacjach losowych kurier kontaktuje się z klientem.

1.2. Gdzie znajdę numer listu przewozowego mojego zamówienia?
Po realizacji zamówienia system elektronicznej sprzedaży e-Sklepu generuje komunikat z numerem listu przewozowego i automatycznie wysyła powiadomienie na email klienta z bazy danych e-Sklepu.

1.3. Gdzie mogę zobaczyć prześledzić transport mojego zamówienia?
Otrzymany numer listu przewozowego można wpisać do systemu monitorowania dostaw na stronie przewoźnika i prześledzić status doręczenia w jego systemie monitorowania dostaw.

1.4. Czy mogę wysłać swojego kuriera po odbiór paczki?
Z uwagi na automatyzację obsługi zleceń magazynowych i powiązania systemowe programów informatycznych korzystanie z dodatkowych firm przewozowych jest niemożliwe.

1.5. Kiedy otrzymam przesyłkę?
Zamówienia klientów esklepu Arley dostarczane są w wariantach dostaw:
1.5.1 "standardowa" czyli w najkrótszym możliwym terminie np. 1,2,3,4,5.. [..] dniu roboczym.
1.5.2 Ruchomy czas dostaw zależny jest od wielu czynników np. datę złożenia zamówienia przez klienta, zaksięgowanie wpłaty, edycję danych, rotację towarów w magazynie i harmonogram realizacji dostaw przez przewoźnika.

1.6. Ile kosztuje dostawa, za co płacę?
Opłata dostawy jest zróżnicowana odpowiednio dla każdego zakupu detalicznego w e-Sklepie. Całkowity koszt dostawy można poznać po dodaniu wybranych produktów do koszyka. Niektóre oferty towarowe e-Sklepu posiadają etykietę dostawy na koszt sprzedawcy.

1.7. Myślę, że dostawa się opóźnia. Co zrobić?
Z uwagi na fakt, że każde zamówienie wymaga sprawdzenia okoliczności dostawy, dlatego najlepiej formułować zapytania za pomocą naszego formularza kontaktowego w funkcji "kontakt". Odpowiedzi wysyłane są tylko na email kupujących.

1.8. Co zrobić jeśli paczka jest uszkodzona?
Zanim odbierzemy paczkę od kuriera należy sprawdzić stan zewnętrzny przesyłki, zawartość, kompletność dostawy, w przypadku stwierdzenia uszkodzeń należy spisać protokół szkody kurierskiej. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń zawartości przesyłki po odjechaniu kuriera, należy skontaktować się z firmą kurierską (telefon znajduje się na liście przewozowym).

Odpowiedzi "Katalogi i opisy"
1.1. Co to są kategorie części zamiennych wg ustawy GVO?
Rozporządzenie GVO Unii Europejskiej wprowadza następujące kategorie części:
• (OEM/O) części oryginalne stosowane w pierwszym montażu urządzenia sygnowane logiem producenta urządzenia,
• (OES/Q) części oryginalne wytwarzane przez producentów będących dostawcami części na pierwszy montaż; w pudełkach producentów części,
• (P, PJ, PT, PC) części porównywalnej jakości, których wytwórca oświadcza, że są one tej samej jakości co komponenty użyte do montażu urządzenia,
• (Z) pozostałe części zamienne.
Warto zaznaczyć, że samodzielne stosowanie innych podzespołów niż wskazane przez producenta urządzenia gaz, olej, bio, ele skutkuje utratą certyfikatu CE, gwarancji oraz naraża użytkowników na zniszczenie sprzętu, mienia, utratę zdrowia.

1.2. Co to jest numer "serwisowy" i numer "handlowy" części zamiennej?
Z uwagi na zmiany numeracji serwisowej, ograniczenia patentowe, zastosowania, rozwój technologiczny oraz unifikację części zamiennych do urządzeń gaz, olej, bio, ele większość wykazów w systemie elektronicznej sprzedaży jest opatrzona numeracją handlową z właściwym opisem zastosowania sporządzonym na podstawie wytycznych producenta - nazwa techniczna urządzenia, numer fabryczny urządzenia gaz, olej, bio, ele, lub numer fabryczny automatyki sterowania.
• "Numer serwisowy" jest to numer producenta dla elementów urządzenia.
• "Numer handlowy" jest to numeracja sprzedawcy Arley. 

1.3. Jakie jest pochodzenie produktów?
Informacje zawarte w ofercie handlowej, kartach i katalogach technicznych, broszurach producenta itp. zawierają dane identyfikacyjne producenta wybranego towaru jest to informacja publiczna, powszechna dla wszystkich zainteresowanych.

1.4. Czy oferowane elementy automatyki, serwisowe części zamienne są nowe, czy używane?
Wszystkie towary z oferty e-Sklepu są fabrycznie nowe w kategorii OEM/O i OES/Q, w opakowaniach fabrycznych producentów, wolne od wad. Posiadają specjalne stickery, osłony, taśmy oraz zabezpieczenia producenta przed ingerencją osób nieuprawnionych.

1.5. Co oznacza informacja o unifikacji w opisie zastosowania serwisowej części zamiennej?
Z powodu stałego rozwoju technologicznego producenci stosują metodę normalizacji, której celem jest zmniejszenie różnorodności wyrobów o podobnych parametrach. W przypadku wątpliwości zalecamy skorzystania z funkcji "zapytaj o produkt" przed dokonaniem zakupu.

1.6. Co oznaczają określenia: "dostępny" przypisane w kartach towarowych?
Określenia "dostępny" oznacza tylko to, że artykuł jest gotowy do realizacji dostawy wg przedstawionej oferty przez sprzedawcę na dzień zawarcia umowy z Klientem. Taki opis zgodny jest z wytycznymi producenta części zamiennych. W corocznie wydawanych wykazach informuje: dostępny, niedostępny, zaniechana produkcja, czasowo niedostępny, odpowiednik techniczny, unifikacja.

1.7. Numer EAN (dawniej GTIN) co oznacza, jak go czytać i do czego służy ?
W kodzie kreskowym znajdziemy informację o tym, w jakim kraju jest zarejestrowana firma, w której powstał dany produkt. W najczęściej spotykanym kodzie kreskowym EAN-13 (GTIN-13) czytamy:
- pierwsze trzy cyfry każdego kodu oznaczają kraj rejestracji firmy
- kolejne cztery cyfry są numerem dystrybutora lub wytwórcy
- następne pięć cyfr symbolizuje rodzaj asortymentu.
- ostatnia cyfra jest to cyfra kontrolna.
Łącznie kod EAN-13 składa się z 13 cyfr.

1.8. Tabelka identyfikacyjna numer EAN (dawniej GTIN)
Numer EAN - Kody kreskowe państw
000-019 – USA
050-059 – USA
060-099 – USA
100-139 – USA
200 – 299 – ograniczona dystrybucja (produkt może być wyprodukowany w Polsce lub dystrybuowany przez polskie przedsiębiorstwo)
300-379 – Francja i Monako
380 – Bułgaria
383 – Słowenia
385 – Chorwacja
387 – Bośnia-Hercegowina
389 – Czarnogóra
400-440 – Niemcy
450-459 490-499 – Japonia
460 – Rosja
461 – Rosja
462 – Rosja
463 – Rosja
464 – Rosja
465 – Rosja
466 – Rosja
467 – Rosja
468 – Rosja
469: Rosja
470 – Kirgistan
471 – Tajwan
474 – Estonia
475 – Łotwa
476 – Azerbejdżan
477 – Litwa
478 – Uzbekistan
479 – Sri Lanka
480 – Filipiny
481 – Białoruś
482 – Ukraina
483 – Turkmenistan
484 – Mołdawia
485 – Armenia
486 – Gruzja
487 – Kazachstan
488 – Tadżykistan
489 – Hong Kong
500-509 – Wielka Brytania
520 – Grecja
528 – Liban
529 – Cypr
530 – Albania
531 – Macedonia Północna
535 – Malta
539 – Irlandia
540-549 – Belgia i Luksemburg
560 – Portugalia
569 – Islandia
570-579 – Dania, Wyspy Owcze i Grenlandia
590 – Polska
594 – Rumunia
599 – Węgry
600-601 – Afryka Południowa
603 – Ghana
604 – Senegal
608 – Bahrajn
609 – Mauritius
611 – Maroko
613 – Algieria
615 – Nigeria
616 – Kenia
617 – Kamerun
618 – Wybrzeże Kości Słoniowej
619 – Tunezja
620 – Tanzania
621 – Syria
622 – Egipt
623 – Brunei
624 – Libia
625 – Jordania
626 – Iran
627 – Kuwejt
628 – Arabia Saudyjska
629 – Zjednoczone Emiraty Arabskie
640-649 – Finlandia
690-699 – Chińska Republika Ludowa
700-709 – Norwegia
729 – Izrael
730-739 – Szwecja
740 – Gwatemala
741 – Salwador
742 – Honduras
743 – Nikaragua
744 – Kostaryka
745 – Panama
746 – Dominikana
750 – Meksyk
754-755 – Kanada
759 – Wenezuela
760-769 – Szwajcaria i Liechtenstein
770 – Kolumbia
773 – Urugwaj
775 – Peru
777 – Boliwia
779 – Argentyna
780 – Chile
784 – Paragwaj
786 – Ekwador
789-790 – Brazylia
800-839 – Włochy, San Marino i Watykan
840-849 – Hiszpania i Andora
850 – Kuba
858 – Słowacja
859 – Czechy
860 – Serbia
865 – Mongolia
867 – Korea Północna
868-869 – Turcja
870-879 – Holandia
880 – Korea Południowa
883 – Mjanma (Birma)
884 – Kambodża
885 – Tajlandia
888 – Singapur
890 – Indie
893 – Wietnam
896 – Pakistan
899 – Indonezja
900-919 – Austria
930- 939 – Australia
940-949 – Nowa Zelandia
955 – Malezja
958 – Makau

Odpowiedzi "Rozliczenia"
1.1. Czy można zapłacić za zamówienie po dostawie?
Za towary zakupione w e-Sklepie Arley płatność zachodzi w jeden z podanych sposobów: pobranie, gotówka, przedpłata na podstawie systemowej informacji. Sprzedawca nie wdraża kredytu kupieckiego dla Nabywców.

1.2. Ile kosztuje dostawa, za co płacę?
Opłata dostawy jest zróżnicowana odpowiednio dla każdego zakupu detalicznego w e-Sklepie. Całkowity koszt dostawy można poznać po dodaniu wybranych produktów do koszyka. Niektóre oferty towarowe e-Sklepu posiadają etykietę dostawy na koszt sprzedawcy.

1.3. Co to jest dodatkowa opłata do standardowej opłaty za dostawę?
Podczas wykonywania zakupu w e-Sklepie można wybrać dowolnie opcję dodatkowego pakowania ozdobnego na prezent, lub zabezpieczenia do transportu przesyłek wrażliwych takich jak: elektronika, żarniki, płyty termoizolacyjne itp. Jest to dodatkowe trwałe opakowanie stosowane do transportu.

1.4. Czemu w systemie widoczne są wahania ceny produktu?
Niektóre towary posiadają cenę katalogową w walucie euro, w związku z tym widoczna w e-Sklepie kwota w złotych jest zmienna i zależna od wahań kursowych waluty euro w NBP.

1.5. Kiedy otrzymam zwrot wpłaty?

Zwroty wpłat wykonywane są do 10 dni roboczych (ustawowo do 14 dni). Wszelkiej pomocy udziela administrator e-commerce email lub telefonicznie.

admin Arley Twój najlepszy eCommerce online
Polecamy markowe Top-10
 
Katalog części OZE
profesjonalny katalog części zamiennych zgodnych z kategorią OZE



  Katalog części OES zgodne
profesjonalny katalog części zamiennych zgodnych z kategorią OEM

  baner-media
 
Zgłoś awarię kotła online
Warszawa i okolice

 

Katalog części OEM ELE
profesjonalny katalog części zamiennych zgodnych z kategorią OEM elektryczne

 

Katalog home & garden
produkty użytkowe
nasiona łąk i pożytków
akcesoria do ogrodu