FAQ informacje

FAQ (Frequently Asked Questions)

Znajdź odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Najważniejsze informacje na temat korzystania z systemgaz.com.pl w jednym miejscu:

Konto:
1. Po założeniu konta nie mogę się zalogować.
2. Czy po złożeniu zamówienia mogę zmienić dane?
3. Czy zakupy w e-Sklepie są bezpieczne?
4. Ochrona prywatności na co zwrócić uwagę?
5. Jak zmienić hasło do konta?
6. Jak się zapisać lub wypisać z newslettera?

Zakupy:
1. Jak zamawiać wybrane towary z oferty System Gaz?
2. Kiedy klient zawiera umowę handlową z System Gaz?
3. Chcę by moje bezpośrednie zamówienie odebrała dla mnie inna osoba.
4. Jak zmienić adres dostawy?
5. Jak mogę sprawdzić status mojego zamówienia?
6. Czy dowiem się telefonicznie o moim zamówieniu?

Szukam:
1. Jak szukać to co jest potrzebne?
2. Gdzie znajdę warunki gwarancji, reklamacji, odpłatnego serwisu?
3. Gdzie znajdę kartę katalogową lub instrukcję obsługi?
4. Jak sprawdzę czy to co kupuję jest właściwe do urządzenia?
5. Co to są numeracje fabryczne, nazwy techniczne, oznaczenia z etykiety producenta?
6. Co zrobić kiedy nie można czegoś znaleźć w ofercie e-Sklepu?
7. Co zrobić kiedy czekamy na odpowiedź z e-sklepu, a jej nie ma?

Dostawy:
1. Jak powiadamiacie o realizacji zamówienia i dostawie?
2. Gdzie znajdę numer listu przewozowego mojego zamówienia?
3. Gdzie mogę zobaczyć prześledzić transport mojego zamówienia?
4. Czy mogę wysłać swojego kuriera po odbiór paczki?
5. Kiedy otrzymam przesyłkę?
6. Ile kosztuje dostawa, za co płacę?
7. Myślę, że dostawa się opóźnia. Co zrobić?
8. Co zrobić jeśli paczka jest uszkodzona?

Katalogi i opisy:
1. Co to są kategorie części zamiennych wg ustawy GVO?
2. Co to jest numer "serwisowy" i numer "handlowy" części zamiennej?
3. Co to znaczy "oferta przemysłowa"?
4. Jakie jest pochodzenie produktów?
5. Czy oferowane serwisowe części zamienne są nowe, czy używane?
6. Co oznacza informacja o unifikacji w opisie zastosowania serwisowej części zamiennej?
7. Co oznaczają określenia: dostępny, w sprzedaży?

Rozliczenia:
1. Czy można zapłacić za zamówienie po dostawie?
2. Ile kosztuje dostawa, za co płacę?
3. Co to jest dodatkowa opłata do standardowej opłaty za dostawę?
4. Czemu w systemie widoczne są wahania ceny produktu?
5. Kiedy otrzymam zwrot wpłaty?
6. Co zrobić jeśli na fakturze VAT jest błąd?
7. Co zrobić jeśli potrzebny jest duplikat rachunku?

O firmie:
1. Kim jest firma System Gaz sklep firmowy Caltec branży gazowniczej?
2. Jaki jest zakres oferty System Gaz?
3. Jak skontaktować się z System Gaz, a jak ze e-Sklepem?
4. Jakie są godziny pracy e-Sklepu?

Odpowiedzi na nurtujące Cię pytania:

Odpowiedzi "Konto"
1.1 Po założeniu konta nie mogę się zalogować.
Utworzone konto Klienta w e-Sklepie wymaga odklikania linku aktywującego wysyłanego na adres email podany w chwili rejestracji klienta. W przypadku losowym należy korzystać z pomocy administratora e-Sklepu.

1.2. Czy po złożeniu zamówienia mogę zmienić dane?
Jeśli zachodzi taka potrzeba zmiany jakichkolwiek danych np. faktury VAT, osobowych, ilościowych, towarowych należy niezwłocznie powiadomić firmę System Gaz o dokonanych zmianach najwygodniej z formularza kontaktowego, przed realizacją dostawy.

1.3. Czy zakupy w e-Sklepie są bezpieczne?
Dbamy o bezpieczeństwo Państwa danych szyfrując transakcje klientów za pomocą protokołu SSL wydanego i zatwierdzonego przez urząd certyfikujący.

1.4. Ochrona prywatności na co zwrócić uwagę?
Konta Klientów są dostępne za pomocą loginu i hasła. Dane te należy zmieniać co jakiś czas i nie udostępniać osobom postronnym. W przypadku zagubienia loginu i hasła Klient może korzystać z systemowego przypomnienia danych lub zwrócić się o pomoc do administratora e-Sklepu. Zaleca się Klientom przy opuszczaniu strony wylogować się z systemu elektronicznej sprzedaży i zamknąć przeglądarkę.

1.5. Jak zmienić hasło do konta?
W celu zmiany hasła należy korzystać z funkcji "przypomnij hasło" w okienku "logowanie". W przypadku losowym należy korzystać z pomocy administratora e-Sklepu.

1.6. Jak się zapisać lub wypisać z newslettera?
Newsletter to elektroniczny informator do otrzymywania cyklicznych wiadomości z e-Sklepu na tematy branżowe itp. Z listy newslettera można się wypisać samodzielnie lub w przypadku losowym należy korzystać z pomocy administratora e-Sklepu.

Odpowiedzi "Zakupy"
1.1. Jak zamawiać wybrane towary z oferty System Gaz?
Zamówienia wybranego artykułu klienci składają za pośrednictwem systemu elektronicznej sprzedaży w domenie caltec.com.pl lub systemgaz.com.pl. Z uwagi na specyfikę oferty e-Sklep nie przyjmuje zamówień telefonicznych.

1.2. Kiedy klient zawiera umowę handlową z System Gaz?
Klient składa ofertę zawarcia umowy w systemie elektronicznej sprzedaży e-Sklepu, który wysyła automatyczną informację o rejestracji zdarzenia. Po weryfikacji danych klienta, płatności, wzajemnych rozliczeń, e-Sklep wysyła systemowe potwierdzenie przyjęcia do realizacji oferty klienta. Umowa sprzedaży zostaje potwierdzona zmianą statusu o księgowaniu wpłaty kwoty za zlecenie. Wyjątek stanowi: zawarcie przez klienta umowy ze sprzedawcą z naruszeniem regulaminu sprzedaży e-Sklepu, co skutkuje unieważnieniem umowy sprzedaży.

1.3. Chcę by moje bezpośrednie zamówienie odebrała dla mnie inna osoba.
Jeśli zmawiający Konsument, Konsument-Przedsiębiorca, czy Przedsiębiorca wyrazi wolę by jego opłacone zamówienie odebrała inna osoba wystarczy podczas wykonywania zakupu umieścić (ustanowić) dane osoby upoważnionej.

1.4. Jak zmienić adres dostawy?
W trakcie składania zlecenia kupujący ma możliwość wskazania dowolnego adresu dostawy. Jeśli z jakiegokolwiek powodu ponownie chcemy zmienić adres dostawy można dokonać tego we własnym koncie klienta. W przypadku losowym należy korzystać z pomocy administratora e-Sklepu.

1.5. Jak mogę sprawdzić status mojego zamówienia?
Statusy zamówień można sprawdzać logując się do swojego konta klienta.

1.6. Czy dowiem się telefonicznie o moim zamówieniu?
Z uwagi na poufność informacji oraz ustawę o ochronie danych osobowych administrator nie udziela telefonicznych informacji na temat statusów zamówień.

Odpowiedzi "Szukam"
1.1 Jak szukać to co jest potrzebne?
Do dyspozycji klientów zaproponowano wyszukiwarkę frazy (ramka z lupką nad górnym banerem) wpisujemy model lub numer fabryczny urządzenia - dane z tabliczki znamionowej urządzenia umieszczonej fabrycznie wewnątrz lub na zewnątrz obudowy urządzenia. Można również skorzystać rozsuwanego menu z filtrami do zawężania obszaru poszukiwania.

1.2. Gdzie znajdę warunki gwarancji, reklamacji, odpłatnego serwisu?
Warunki i zasady gwarancji, reklamacji, odpłatnego serwisu zawarte są w regulaminie sprzedaży patrz link w menu e-Sklepu. Zgłoszenia do serwisu 606-788-128.

1.3. Gdzie znajdę kartę lub katalog techniczny, broszury?
Karty techniczne, katalogi, broszury umieszczono w zbiorczej zakładce e-Biblioteka. Link aktywny dla klientów zarejestrowanych w systemie elektronicznej sprzedaży. Inne materiały dostępne email na życzenie klientów.

1.4. Jak sprawdzę, czy to co kupuję jest właściwe do urządzenia?
Każda część zamienna posiada specyfikację zastosowania. Dane te należy porównać z danymi z tabliczki znamionowej urządzenia do którego szukamy elementów lub części zamiennych.

1.5. Co to są oznaczenia z etykiety producenta?
Każde urządzenie posiada etykietę informacyjną producenta (tabliczka znamionowa) zawierającą model i numer fabryczny urządzenia, kraj przeznaczenia i pochodzenia, napięcie itp. Etykiety producenta znajdują się wewnątrz lub na zewnątrz urządzeń w miejscach w których trudno ulegną zniszczeniu.

1.6. Co zrobić kiedy nie można czegoś znaleźć w ofercie e-Sklepu?
Najwygodniej skorzystać z formularza online i sformułować zapytanie odnośnie poszukiwanych towarów. Pomocne informacje numer fabryczny urządzenia, model, nazwa producenta. Jednakże ostateczną decyzję co do zasadności zakupu podejmuje Nabywca.

1.7. Co zrobić kiedy czekamy a odpowiedź z e-sklepu, a jej nie ma?
Odpowiedzi na pisemne zapytania są udzielane każdemu, jednak w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie firma komercyjna System Gaz nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości przez System Gaz na adres e-mail wskazany przez internautę oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez internautę.

Odpowiedzi "Dostawy"
1.1 Jak powiadamiacie o realizacji zamówienia i dostawie?
Informacje dla Klientów o zmianie statusów (rejestracja zlecenia, płatność i realizacja zlecenia) są wysyłane na adres email z bazy danych e-Sklepu. Firmy przewozowe generują sms lub email o dostawie przesyłki. W sytuacjach losowych kurier kontaktuje się z klientem.

1.2. Gdzie znajdę numer listu przewozowego mojego zamówienia?
Po realizacji zamówienia system elektronicznej sprzedaży e-Sklepu generuje komunikat z numerem listu przewozowego i automatycznie wysyła powiadomienie na email klienta z bazy danych e-Sklepu.

1.3. Gdzie mogę zobaczyć prześledzić transport mojego zamówienia?
Otrzymany numer listu przewozowego można wpisać do systemu monitorowania dostaw na stronie przewoźnika i prześledzić status doręczenia w jego systemie monitorowania dostaw.

1.4. Czy mogę wysłać swojego kuriera po odbiór paczki?
Z uwagi na automatyzację obsługi zleceń magazynowych i powiązania systemowe programów informatycznych korzystanie z dodatkowych firm przewozowych jest niemożliwe.

1.5. Kiedy otrzymam przesyłkę?
Zamówienia klientów System Gaz dostarczane są w wariantach dostaw:
1.5.1 "standardowa" czyli w najkrótszym możliwym terminie np. 1,2,3,4,5.. [..] dniu roboczym.
1.5.2 "express" czyli dostawa w oznaczonym terminie, towary oznaczone etykietą dostawa express.
1.5.3 "gwarantowana" czyli dostawa w oznaczonym terminie na podstawie oferty.
1.5.4 Ruchomy czas dostaw zależny jest od wielu czynników np. datę złożenia zamówienia przez klienta, zaksięgowanie wpłaty, edycję danych, rotację towarów w magazynie i harmonogram realizacji dostaw przez przewoźnika. Zamówienia na podstawie f.proforma kierowane są do realizacji w dniu następnym po zaksięgowaniu pieniędzy na koncie bankowym f. System Gaz. Ustawowe zapisy odnośnie m.in. terminu realizacji dostaw (do 30 dni) umieszczono w regulaminie sprzedaży zgodnie z zaleceniami UOKiK.

1.6. Ile kosztuje dostawa, za co płacę?
Opłata dostawy jest zróżnicowana odpowiednio dla każdego zakupu detalicznego w e-Sklepie. Całkowity koszt dostawy (brutto) można poznać po dodaniu wybranych produktów do koszyka. Niektóre oferty towarowe e-Sklepu posiadają etykietę dostawy na koszt f. System Gaz.

1.7. Myślę, że dostawa się opóźnia. Co zrobić?
Z uwagi na fakt, że każde zamówienie wymaga sprawdzenia okoliczności dostawy, dlatego najlepiej formułować zapytania za pomocą naszego formularza kontaktowego w funkcji "kontakt". Odpowiedzi wysyłane są tylko na email kupujących.

1.8. Co zrobić jeśli paczka jest uszkodzona?
Zanim odbierzemy paczkę od kuriera należy sprawdzić stan zewnętrzny przesyłki, zawartość, kompletność dostawy, w przypadku stwierdzenia uszkodzeń należy spisać protokół szkody kurierskiej. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń zawartości przesyłki po odjechaniu kuriera, należy skontaktować się z firmą kurierską (telefon znajduje się na liście przewozowym).

Odpowiedzi "Katalogi i opisy"
1.1. Co to są kategorie części zamiennych wg ustawy GVO?
Rozporządzenie GVO Unii Europejskiej wprowadza następujące kategorie części:
• (OEM/O) części oryginalne stosowane w pierwszym montażu urządzenia sygnowane logiem producenta urządzenia,
• (OES/Q) części oryginalne wytwarzane przez producentów będących dostawcami części na pierwszy montaż; w pudełkach producentów części,
• (P, PJ, PT, PC) części porównywalnej jakości, których wytwórca oświadcza, że są one tej samej jakości co komponenty użyte do montażu urządzenia,
• (Z) pozostałe części zamienne.
Warto zaznaczyć, że samodzielne stosowanie innych podzespołów niż wskazane przez producenta urządzenia gaz, olej, bio, ele skutkuje utratą certyfikatu CE, gwarancji oraz naraża użytkowników na zniszczenie sprzętu, mienia, utratę zdrowia.

1.2. Co to jest numer "serwisowy" i numer "handlowy" części zamiennej?
Z uwagi na zmiany numeracji serwisowej, ograniczenia patentowe, zastosowania, rozwój technologiczny oraz unifikację części zamiennych do urządzeń gaz, olej, bio, ele większość wykazów w systemie elektronicznej sprzedaży jest opatrzona numeracją handlową z właściwym opisem zastosowania sporządzonym na podstawie wytycznych producenta - nazwa techniczna urządzenia, numer fabryczny urządzenia gaz, olej, bio, ele, lub numer fabryczny automatyki sterowania.
• "Numer serwisowy" jest to numer producenta dla elementów urządzenia.
• "Numer handlowy" jest to numeracja sprzedawcy System Gaz.

1.3. Co to znaczy "oferta przemysłowa"?
Niektóre oferty oznaczone "oferta przemysłowa" są wyłączone ze sprzedaży konsumenckiej i mogą je nabywać wyłącznie przedsiębiorcy - spółki prawa handlowego, instytucje rządowe i pozarządowe, podmioty gospodarcze związanych z charakterem prowadzonej działalności wpis rządowy PKD.

1.4. Jakie jest pochodzenie produktów?
Informacje zawarte w naszej ofercie handlowej, kartach i katalogach technicznych, broszurach producenta itp. zawierają dane identyfikacyjne producenta wybranego towaru jest to informacja publiczna, powszechna dla wszystkich zainteresowanych.

1.5. Czy oferowane elementy automatyki, serwisowe części zamienne są nowe, czy używane?
Wszystkie towary z oferty e-Sklepu są fabrycznie nowe w kategorii OEM/O i OES/Q, w opakowaniach fabrycznych producentów, wolne od wad. Posiadają specjalne stickery, osłony, taśmy oraz zabezpieczenia producenta przed ingerencją osób nieuprawnionych.

1.6. Co oznacza informacja o unifikacji w opisie zastosowania serwisowej części zamiennej?
Z powodu stałego rozwoju technologicznego producenci stosują metodę normalizacji, której celem jest zmniejszenie różnorodności wyrobów o podobnych parametrach. W przypadku wątpliwości zalecamy skorzystania z funkcji "zapytaj o produkt" przed dokonaniem zakupu.

1.7. Co oznaczają określenia: "dostępny" przypisane w kartach towarowych?
Określenia "dostępny" oznacza tylko to, że artykuł jest gotowy do realizacji dostawy wg przedstawionej oferty przez sprzedawcę na dzień zawarcia umowy z Klientem. Taki opis zgodny jest z wytycznymi producenta części zamiennych. W corocznie wydawanych wykazach informuje: dostępny, niedostępny, zaniechana produkcja, czasowo niedostępny, odpowiednik techniczny, unifikacja.

Odpowiedzi "Rozliczenia"
1.1. Czy można zapłacić za zamówienie po dostawie?
Za towary zakupione w firmie System Gaz płatność zachodzi w jeden z podanych sposobów: pobranie, gotówka, przedpłata na podstawie systemowej faktury proforma. Firma System Gaz nie wdraża kredytu kupieckiego dla Przedsiębiorców i Nabywców.

1.2. Ile kosztuje dostawa, za co płacę?
Opłata dostawy jest zróżnicowana odpowiednio dla każdego zakupu detalicznego w e-Sklepie. Całkowity koszt dostawy (brutto) można poznać po dodaniu wybranych produktów do koszyka. Niektóre oferty towarowe e-Sklepu posiadają etykietę dostawy na koszt f. System Gaz.

1.3. Co to jest dodatkowa opłata do standardowej opłaty za dostawę?
Podczas wykonywania zakupu w e-Sklepie można wybrać opcję dodatkowego zabezpieczenia dostawy. Jest to dodatkowe trwałe opakowanie stosowane do przesyłek wrażliwych takich jak: elektronika, żarniki, płyty termoizolacyjne itp.

1.4. Czemu w systemie widoczne są wahania ceny produktu?
Niektóre towary posiadają cenę katalogową w walucie euro, w związku z tym widoczna w e-Sklepie kwota w złotych jest zmienna i zależna od wahań kursowych waluty euro w NBP.

1.5. Kiedy otrzymam zwrot wpłaty?

Zwroty wpłat wykonywane są do 10 dni roboczych (ustawowo do 14 dni). Wszelkiej pomocy udziela administrator e-commerce email lub telefonicznie.

1.6. Co zrobić jeśli na fakturze VAT jest błąd?
Jeśli nabywca uzna, że na fakturze VAT wkradł się błąd np. danych kontrahenta, opisu, ilości itp. należy przesłać pocztą elektroniczną lub listownie odpowiednio: notę korygującą lub prośbę o przesłanie poprawnej faktury korygującej. Odpowiedzi są wysyłane tylko na adresy email Klientów e-Sklepu. Wszelkiej pomocy udziela administrator e-commerce email lub telefonicznie.

1.7. Co zrobić jeśli potrzebny jest duplikat rachunku?
Po realizacji dostawy na email klienta wysyłany jest email informacyjny który zawiera link do rachunku. Plik generowany jest w formacie pdf i można go pobrać automatycznie. Na życzenie klienta duplikaty faktur VAT wysyłamy pocztą elektroniczną plikiem gotowym do wydruku.

Odpowiedzi "O firmie"
1.1. Kim jest firma System Gaz sklep firmowy Caltec branży gazowniczej?
Firma System Gaz jest przedsięwzięciem prywatnym i jest obecna na polskim rynku od 1990 roku. Posiada solidne europejskie zaplecze magazynowe, zapewnia rzetelną obsługę techniczną, logistyczną dla inwestorów i specjalistycznych firm serwisowych.

1.2. Jaki jest zakres oferty System Gaz?
Wszystkie propozycje przedstawione na naszych stronach internetowych nie wyczerpują całości asortymentu oferowanego przez firmę System Gaz, dlatego zapraszamy do kontaktu z obsługą esklepu, gdzie spośród tysięcy ofert katalogowych światowych producentów możemy Państwu zaoferować dobrą i właściwą część zamienną do najbardziej rzadko spotykanych maszyn i urządzeń.

1.3. Jak skontaktować się z System Gaz?
Każdy klient ma do dyspozycji:
- formularz kontaktowy ze strony e-sklepu, lub email.
- kontakt osobisty po uprzednim powiadomieniu zainteresowanych o spotkaniu.
- administrator, serwis
Z uwagi na fakt, że każde zamówienie wymaga sprawdzenia okoliczności dostawy, dlatego najlepiej formułować zapytania za pomocą naszego formularza kontaktowego w funkcji "kontakt". Odpowiedzi wysyłane są tylko na email kupujących.

1.4. Jakie są godziny pracy e-Sklepu?
Systemy elektronicznej sprzedaży (e-Sklep) w domenie systemgaz.com.pl lub caltec.com.pl jest dostępny 24 godziny na dobę.