FAQ

FAQ (Frequently Asked Questions)

Najważniejsze informacje na temat korzystania z systemgaz.com.pl w jednym miejscu. Odwiedź FAQ System Gaz i znajdź odpowiedzi na nurtujące Cię pytania

Konto:
1. Po założeniu konta nie mogę się zalogować.
2. Czy po złożeniu zamówienia mogę zmienić dane?
3. Czy zakupy w e-Sklepie są bezpieczne?
4. Ochrona prywatności na co zwrócić uwagę?
5. Jak zmienić hasło do konta?
6. Jak się zapisać lub wypisać z newslettera?

Zakupy:
1. Jak zamawiać wybrane towary z oferty System Gaz?
2. Kiedy klient zawiera umowę handlową z System Gaz?
3. Chcę by moje zamówienie odebrała dla mnie inna osoba.
4. Jak mogę sprawdzić status mojego zamówienia?
5. Czy dowiem się telefonicznie o moim zamówieniu?
6. Czy można kupić wybraną ofertę na miejscu, w biurze System Gaz?

Szukam:
1. Jak szukać to co jest potrzebne?
2. Gdzie znajdę warunki gwarancji, reklamacji, odpłatnego serwisu?
3. Gdzie znajdę kartę katalogową lub instrukcję obsługi?
4. Jak sprawdzę czy to co kupuję jest właściwe do urządzenia?
5. Co to są numeracje fabryczne, nazwy techniczne, oznaczenia z etykiety producenta?
6. Co zrobić kiedy nie można czegoś znaleźć w ofercie e-Sklepu?

Dostawy:
1. Jak powiadamiacie o realizacji zamówienia i dostawie?
2. Gdzie znajdę numer listu przewozowego mojego zamówienia?
3. Gdzie mogę zobaczyć prześledzić transport mojego zamówienia?
4. Czy mogę wysłać swojego kuriera po odbiór paczki?
5. Kiedy otrzymam przesyłkę?
6. Co oznaczają określenia: dostępny, w sprzedaży?
7. Ile kosztuje dostawa, za co płacę?
8. Myślę, że dostawa się opóźnia. Co zrobić?
9. Co zrobić jeśli paczka jest uszkodzona?

Katalogi i opisy:
1. Co to są kategorie części zamiennych wg ustawy GVO?
2. Co to jest numer "serwisowy" i numer "handlowy" części zamiennej?
3. Co to znaczy "oferta przemysłowa"?
4. Jakie jest pochodzenie produktów?
5. Czy oferowane serwisowe części zamienne są nowe, czy używane?
6. Co oznacza informacja o unifikacji w opisie zastosowania serwisowej części zamiennej?

Rozliczenia:
1. Czy można zapłacić za zamówienie po dostawie?
2. Ile kosztuje dostawa, za co płacę?
3. Co to jest dodatkowa opłata do standardowej opłaty za dostawę?
4. Czemu w systemie widoczne są wahania ceny produktu?
5. Kiedy otrzymam zwrot wpłaty?
6. Co zrobić jeśli na fakturze VAT jest błąd?
7. Co zrobić jeśli potrzebny jest duplikat rachunku?

O firmie:
1. Kim jest firma System Gaz sklep firmowy branży gazowniczej?
2. Jaki jest zakres oferty System Gaz?
3. Dlaczego w biurze System Gaz nie ma telefonu?
4. Jak skontaktować się z biurem System Gaz, a jak ze e-Sklepem?
5. Jakie są godziny pracy biura, a jakie e-Sklepu?
6. Co załatwię w biurze System Gaz?

Odpowiedzi na nurtujące Cię pytania:

Odpowiedzi "Konto"
1. Po założeniu konta nie mogę się zalogować.
ad.1 Utworzone konto Klienta w e-Sklepie wymaga odklikania linku aktywującego konta wysyłanego na adres email z Konta Klienta. W przypadku losowym należy korzystać z pomocy administratora e-Sklepu.

2. Czy po złożeniu zamówienia mogę zmienić dane?
ad. 2 Jeśli zachodzi taka potrzeba dane do faktury VAT lub dane zamawiającego należy zmienić przed wykonaniem dostawy i niezwłocznie powiadomić email firmę System Gaz o dokonanych zmianach.

3. Czy zakupy w e-Sklepie są bezpieczne?
ad.3 Dbamy o bezpieczeństwo Państwa danych szyfrując transakcje klientów za pomocą protokołu SSL wydanego i zatwierdzonego przez urząd certyfikujący.

4. Ochrona prywatności na co zwrócić uwagę?
ad.4 Konta Klientów są dostępne za pomocą loginu i hasła. Dane te należy zmieniać co jakiś czas i nie udostępniać osobom postronnym. W przypadku zagubienia loginu i hasła Klient może korzystać z systemowego przypomnienia danych lub zwrócić się o pomoc do administratora e-Sklepu. Zaleca się Klientom przy opuszczaniu strony wylogować się z systemu elektronicznej sprzedaży i zamknąć przeglądarkę.

5. Jak zmienić hasło do konta?
ad. 5 W celu zmiany hasła należy korzystać z funkcji "przypomnij hasło" w okienku "logowanie". W przypadku losowym należy korzystać z pomocy administratora e-Sklepu.

6. Jak się zapisać lub wypisać z newslettera?
ad. 6 Newsletter to elektroniczny informator do otrzymywania cyklicznych wiadomości z e-Sklepu System Gaz na temat np. wydarzeń branżowych, promocji, nowości itp. Z listy newslettera można się wypisać samodzielnie lub w przypadku losowym należy korzystać z pomocy administratora e-Sklepu.

Odpowiedzi "Zakupy"
1. Jak zamawiać wybrane towary z oferty System Gaz?
ad. 1 Zamówienia wybranego artykułu klienci składają za pośrednictwem:
a. systemu elektronicznej sprzedaży w domenie systemgaz.com.pl lub usługi "caltech"
b. email z załącznikiem oficjalnego zamówienia od Przedsiębiorcy lub Nabywcy.
c. z uwagi na specyfikę oferty, System Gaz nie przyjmuje zamówień telefonicznych.

2. Kiedy klient zawiera umowę handlową z System Gaz?
ad. 2 Zawarcie umowy z zarejestrowanym Klientem w systemie elektronicznej sprzedaży f. System Gaz, który nabywa towary na zasadach opisanych w regulaminie sprzedaży, następuje w chwili potwierdzenia (odklikania) elektronicznego potwierdzenia zamówienia wysyłanego na adres email podany w chwili Rejestracji. Wyjątek stanowi: Zawarcie przez Nabywcę (w rozumieniu art. 22 1 Kodeksu Cywilnego) umowy sprzedaży z f. System Gaz z naruszeniem regulaminu sprzedaży skutkuje nieważnieniem umowy sprzedaży.

3. Chcę by moje zamówienie odebrała dla mnie inna osoba.
ad. 3 Jeśli zmawiający Konsument, czy Przedsiębiorca wyrazi wolę by jego opłacone zamówienie odebrała inna osoba wystarczy tylko podczas wykonywania zakupu w opisie zlecenia wpisać (ustanowić) dane osoby upoważnionej. Jeśli Klient zamawiający nie wpisze takiej informacji w zlecenie lub zmieni zdanie po wykonaniu zamówienia, wtedy niezwłocznie (najwygodniej z email Klienta) należy powiadomić pisemnie administratora e-Sklepu o Państwa decyzji.

4. Jak mogę sprawdzić status mojego zamówienia?
ad. 4 Statusy zamówień można sprawdzać logując się do swojego konta klienta systemgaz.com.pl. System sprzedaży generuje informacje pośrednie o przyjęciu zamówienia do realizacji, zaksięgowaniu wpłaty, realizacji dostawy.

5. Czy dowiem się telefonicznie o moim zamówieniu?
ad. 5 Z uwagi na ustawę o ochronie danych osobowych i poufność informacji System Gaz nie udziela informacji telefonicznych na temat rozliczeń Klientów, statusów realizacji ich dostaw tym bardziej osobom trzecim. Wszelkie zapytania dotyczące Klientów składamy przy pomocy formularza kontaktowego, odpowiedzi wysyłane są tylko na email Klientów z bazy danych e-Sklepu. W przypadkach losowych biuro kontaktuje się telefonicznie z Klientami.

6. Czy można kupić wybraną ofertę na miejscu, w biurze System Gaz?
ad. 6 Każdy klient przedsiębiorca, czy klient osoba prywatna może kupić w biurze firmy System Gaz potrzebne części zamienne i inny asortyment, lub złożyć bezpośrednie zamówienie na wybrane towary z oferty e-Sklepu lub z katalogu producenta.

Odpowiedzi "Szukam"
1. Jak szukać to co jest potrzebne?
ad.1 W celu wyszukania odpowiedniej części zamiennej należy poznać model lub numer fabryczny urządzenia do którego szukamy części zamiennej. Numeracje fabryczne znajdują się na tabliczkach znamionowych urządzeń wewnątrz lub na obudowie. Do dyspozycji jest wyszukiwarka frazy (w górnej części e-Sklepu, nad banerem) lub rozsuwane menu z filtrami do zawężania obszaru poszukiwania.

2. Gdzie znajdę warunki gwarancji, reklamacji, odpłatnego serwisu?
ad.2 Warunki i zasady gwarancji, reklamacji, odpłatnego serwisu zawarte są w regulaminie sprzedaży patrz link w menu e-Sklepu.

3. Gdzie znajdę kartę lub katalog techniczny, broszury?
ad.1 Karty techniczne, katalogi, broszury umieszczono w zbiorczej zakładce e-Biblioteka. Link aktywuje się dla klientów zarejestrowanych w systemie elektronicznej sprzedaży. W kartach szczegółowych ofert towarów w zakładkach: opis, specyfikacja, e-biblioteka, multimedia umieszczono informacje techniczne produktów, filmy poglądowe lub karty techniczne pdf w celu szybkiego przeglądania w urządzeniach mobilnych.

4. Jak sprawdzę czy to co kupuję jest właściwe do urządzenia?
ad.4 Biuro firmy System Gaz jest do dyspozycji klientów w razie jakichkolwiek pytań dotyczących funkcjonowania towarów, jednakże ostateczną decyzję co do zasadności zakupu podejmuje Przedsiębiorca lub Nabywca.

5. Co to są numeracje fabryczne, nazwy techniczne, oznaczenia z etykiety producenta?
ad.5 Każde urządzenie posiada etykietę informacyjną producenta (tabliczka znamionowa) i służy ona do identyfikacji technicznej urządzenia takie jak numer fabryczny, data produkcji, model urządzenia, rodzaj gazu, kraj przeznaczenia i pochodzenia, napięcie itp.

6. Co zrobić kiedy nie można czegoś znaleźć w ofercie e-Sklepu?
ad.6 W takim przypadku najwygodniej napisać zapytanie do System Gaz korzystając z formularza kontaktowego e-Sklepu. Przy zapytaniach o części zamienne, należy napisać: producenta i nazwę techniczną urządzenia, rok produkcji, rodzaj gazu, numer fabryczny urządzenia. Numery fabryczne automatyki sterowania znajdują się w tylnej części obudowy regulatorów zaś numery fabryczne urządzeń gaz, olej, bio, ele znajdują się na tabliczkach znamionowych urządzeń.

Odpowiedzi "Dostawy"
1. Jak powiadamiacie o realizacji zamówienia i dostawie?
ad.1 O realizacji zamówienia i wysyłce Klient zostanie poinformowany email Klienta z bazy danych e-Sklepu, a o dostawie sms od firmy transportowej. W sytuacjach losowych kurier kontaktuje się z klientem. Statusy zamówień można monitorować w koncie klienta e-Sklepu.

2. Gdzie znajdę numer listu przewozowego mojego zamówienia?
ad.2 Po realizacji zamówienia system elektronicznej sprzedaży e-Sklepu generuje komunikat z numerem listu przewozowego i automatycznie wysyła powiadomienie na konto klienta w systemie sprzedaży, oraz na adres email i sms do wiadomości Klientów e-Sklepu.

3. Gdzie mogę zobaczyć prześledzić transport mojego zamówienia?
ad.3 Otrzymany od System Gaz numer listu przewozowego można wpisać do systemu monitorowania dostaw na stronie przewoźnika i prześledzić status doręczenia, o ile numer listu przewozowego został wprowadzony przez przewoźnika do jego systemu monitorowania dostaw.

4. Czy mogę wysłać swojego kuriera po odbiór paczki?
ad.4 Z uwagi na automatyzację obsługi zleceń magazynowych i powiązania systemowe programów informatycznych korzystanie z dodatkowych firm przewozowych jest niemożliwe.

5. Kiedy otrzymam przesyłkę?
ad.5 Zamówienia klientów System Gaz dostarczane są w czterech wariantach dostaw:
1. "weekendowa" czyli "na sobotę" potwierdzona przez biuro System Gaz
2. "standardowa" czyli w najkrótszym możliwym terminie np. 1,2,3,4,5.. [..] dniu roboczym.
3. "express" czyli dostawa w oznaczonym terminie np. 24-48-72h, towary oznaczone etykietą dostawa express.
4. "gwarantowana" czyli dostawa w oznaczonym terminie na podstawie oferty.
• Ruchomy czas dostawy "weekendowa" i "standardowa" zależny jest od wielu czynników np. datę złożenia zamówienia przez klienta, zaksięgowanie wpłaty, edycję danych, rotację towarów w magazynie i harmonogram realizacji dostaw. Zamówienia dla firm na podstawie f.proforma wykonujemy od 24h po zaksięgowaniu pieniędzy na koncie bankowym. Ustawowe zapisy odnośnie m.in. terminu realizacji dostaw (do 30 dni) umieszczono w regulaminie sprzedaży zgodnie z zaleceniami UOKiK.

6. Co oznaczają określenia: "dostępny" lub "w sprzedaży"?
ad.6 Określenia "dostępny" lub "w sprzedaży" przypisane do oferty towarów: oznacza tylko to, że artykuł jest gotowy do realizacji dostawy wg przedstawionej oferty przez System Gaz na dzień zawarcia umowy z Klientem. Taki opis zgodny jest z wytycznymi producenta części zamiennych. W corocznie wydawanych wykazach informuje: dostępny, niedostępny, zaniechana produkcja, czasowo niedostępny, odpowiednik techniczny, unifikacja.

7. Ile kosztuje dostawa, za co płacę?
ad.7 Opłata dostawy jest jednakowa dla każdego zakupu detalicznego w e-Sklepie. Całkowity koszt dostawy można poznać po dodaniu wybranych produktów do koszyka. System e-Sklepu generuje całkowitą kwotę brutto to znaczy kwotę ze wszystkimi opłatami składowymi firmy transportowej oraz z polskim podatkiem 23% VAT. Zwolnienie z opłaty transportowej może wynikać tylko i wyłącznie z indywidualnej umowy System Gaz z klientem.

8. Myślę, że dostawa się opóźnia. Co zrobić?
ad.8 Jeśli klient uzna, że zbyt długo czeka na dostawę należy skontaktować się w tej sprawie z biurem e-Sklepu. Z uwagi na to, że każde zamówienie wymaga sprawdzenia okoliczności dostawy, dlatego najlepiej formułować zapytania za pomocą naszego formularza kontaktowego. Odpowiedzi wysyłane są tylko na email Klientów.

9. Co zrobić jeśli paczka jest uszkodzona?
ad.9 Zanim odbierzemy paczkę od kuriera należy sprawdzić stan zewnętrzny przesyłki, zawartość, kompletność dostawy w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń należy spisać protokół szkody kurierskiej. Kurier powinien posiadać odpowiedni wzór protokołu. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń zawartości przesyłki po odjechaniu kuriera, należy skontaktować się z firmą kurierską (telefon znajduje się na liście przewozowym) i zażądać ponownego przyjazdu kuriera w celu spisania protokołu. Można tego dokonać w ciągu kilku dni od odebrania przesyłki.

Odpowiedzi "Katalogi i opisy"
1. Co to są kategorie części zamiennych wg ustawy GVO?
ad.1 Rozporządzenie GVO Unii Europejskiej wprowadza następujące kategorie części:
• (OEM/O) części oryginalne stosowane w pierwszym montażu urządzenia sygnowane logiem producenta urządzenia,
• (OES/Q) części oryginalne wytwarzane przez producentów będących dostawcami części na pierwszy montaż; w pudełkach producentów części,
• (P, PJ, PT, PC) części porównywalnej jakości, których wytwórca oświadcza, że są one tej samej jakości co komponenty użyte do montażu urządzenia,
• (Z) pozostałe części zamienne.

ad.1 Warto zaznaczyć, że samodzielne stosowanie innych podzespołów niż wskazane przez producenta urządzenia gaz, olej, bio, ele skutkuje utratą certyfikatu CE, gwarancji oraz naraża użytkowników na zniszczenie sprzętu, mienia, utratę zdrowia.

2. Co to jest numer "serwisowy" i numer "handlowy" części zamiennej?
ad.2 Z uwagi na zmiany numeracji serwisowej, ograniczenia patentowe, zastosowania, rozwój technologiczny oraz unifikację części zamiennych do urządzeń gaz, olej, bio, ele większość wykazów w systemie elektronicznej sprzedaży jest opatrzona numeracją handlową z właściwym opisem zastosowania sporządzonym na podstawie wytycznych producenta - nazwa techniczna urządzenia, numer fabryczny urządzenia gaz, olej, bio, ele, lub numer fabryczny automatyki sterowania.
• "Numer serwisowy" jest to numer producenta z dokumentacji technicznej urządzenia.
• "Numer handlowy" jest to numeracja sprzedawcy System Gaz.

3. Co to znaczy "oferta przemysłowa"?
ad.3 Niektóre oferty oznaczone "oferta przemysłowa" są wyłączone ze sprzedaży konsumenckiej i mogą je nabywać wyłącznie przedsiębiorcy. Ograniczenie sprzedaży konsumenckiej nie dotyczy zakupów osobistych lub zamówień złożonych bezpośrednio w biurze f. System Gaz 04-549 Warszawa Korkowa 167.

4. Jakie jest pochodzenie produktów?
ad.4 Informacje zawarte w naszej ofercie handlowej oraz katalogach i kartach technicznych, cennikach fabrycznych producenta zawierają dane identyfikacyjne producenta wybranego towaru jest to informacja publiczna, powszechna dla wszystkich zainteresowanych.

5. Czy oferowane serwisowe części zamienne są nowe, czy używane?
ad.5 Wszystkie towary są fabrycznie nowe w kategorii OEM/O i OES/Q, w opakowaniach fabrycznych producentów, wolne od wad. Wszystkie towary sprzedawane przez System Gaz posiadają specjalne stickery i osłony, oraz zabezpieczenia producenta przed ingerencją osób nieuprawnionych.

6. Co oznacza informacja o unifikacji w opisie zastosowania serwisowej części zamiennej?
ad.6 Z powodu stałego rozwoju technologicznego zdarza się, że w tym samym modelu urządzenia gaz, olej, bio, ele montowane są części zamienne o różnej numeracji serwisowej. W przypadku wątpliwości zalecamy skorzystania z funkcji "zapytaj o produkt" przed dokonaniem zakupu.

Odpowiedzi "Rozliczenia"
1. Czy można zapłacić za zamówienie po dostawie?
ad.1 Za towary zakupione w firmie System Gaz płatność zachodzi w jeden z podanych sposobów: pobranie, gotówka, przedpłata na podstawie systemowej faktury proforma. Firma System Gaz nie wdraża kredytu kupieckiego dla Przedsiębiorców i Nabywców.

2. Ile kosztuje dostawa, za co płacę?
ad.2 Opłata dostawy jest jednakowa dla każdego zakupu detalicznego w e-Sklepie. Całkowity koszt dostawy można poznać po dodaniu wybranych produktów do koszyka. System e-Sklepu generuje całkowitą kwotę brutto to znaczy kwotę ze wszystkimi opłatami składowymi firmy transportowej oraz z polskim podatkiem 23% VAT. Zwolnienie z opłaty transportowej może wynikać tylko i wyłącznie z indywidualnej umowy System Gaz z klientem.

3. Co to jest dodatkowa opłata do standardowej opłaty za dostawę?
ad.3 Podczas wykonywania zakupu w e-Sklepie można wybrać opcję dodatkowego zabezpieczenia dostawy. Jest to dodatkowe trwałe opakowanie stosowane do przesyłek wrażliwych takich jak: elektronika, żarniki, płyty termoizolacyjne itp.

4. Czemu w systemie widoczne są wahania ceny produktu?
ad.4 Niektóre towary posiadają cenę katalogową w walucie euro, w związku z tym widoczna w e-Sklepie kwota w złotych jest zmienna i zależna od wahań kursowych waluty euro w NBP.

5. Kiedy otrzymam zwrot wpłaty?

ad.5 Zwroty wpłat wykonywane są do 10 dni roboczych (ustawowo do 14 dni) od dnia następnego po otrzymaniu pisemnego oświadczenia "uwierzytelnienie konta bankowego". Stosowny druk można pobrać w dole strony regulaminu sprzedaży, format pdf gotowy do przeglądania lub wydruku. Pismo takie należy wysłać pocztą na adres biura System Gaz: 04-549 Warszawa, ulica korkowa 167. Wszelkiej pomocy udziela administrator e-commerce email lub telefonicznie.

6. Co zrobić jeśli na fakturze VAT jest błąd?
ad.6 Jeśli nabywca uzna, że na fakturze VAT wkradł się błąd np. danych kontrahenta, opisu, ilości itp. należy przesłać pocztą elektroniczną lub listownie odpowiednio: notę korygującą lub prośbę o przesłanie poprawnej faktury korygującej. Odpowiedzi są wysyłane tylko na adresy email Klientów e-Sklepu. Wszelkiej pomocy udziela administrator e-commerce email lub telefonicznie.

7. Co zrobić jeśli potrzebny jest duplikat rachunku?
ad.7 Po realizacji dostawy na email klienta wysyłany jest email informacyjny który zawiera link do rachunku. Plik generowany jest w formacie pdf i można go pobrać automatycznie. Na życzenie klienta duplikaty faktur VAT wysyłamy pocztą elektroniczną plikiem gotowym do wydruku.

Odpowiedzi "O firmie"
1. Kim jest firma System Gaz sklep firmowy branży gazowniczej?
ad.1 Firma System Gaz to Niezależny Importer i Dystrybutor Automatyki Przemysłowej i Części Zamiennych w Polsce i jest obecna na polskim rynku od 1990 roku. System Gaz posiada solidne europejskie zaplecze magazynowe, zapewnia rzetelną obsługę techniczną, logistyczną dla inwestorów i specjalistycznych firm serwisowych.

2. Jaki jest zakres oferty System Gaz?
ad.2 Wszystkie propozycje przedstawione na naszych stronach internetowych nie wyczerpują całości asortymentu oferowanego przez firmę System Gaz, dlatego zapraszamy do kontaktu z naszą firmą, gdzie spośród tysięcy ofert katalogowych światowych producentów możemy Państwu zaoferować dobrą i właściwą część zamienną do najbardziej rzadko spotykanych maszyn i urządzeń.

3. Dlaczego w biurze System Gaz nie ma telefonu?
ad.3 Od kilku lat, z przyczyn praktycznych firma nie posiada telefonów stacjonarnych w swojej siedzibie, biurze. Zastąpiły je telefony mobilne.

4. Jak skontaktować się z biurem System Gaz, a jak z e-Sklepem?
ad.4 Każdy klient ma do dyspozycji:
- bezpośrednie numery telefonów mobilnych
- formularz kontaktowy ze strony e-Sklepu, lub email.
- kontakt osobisty w biurze firmy.
By móc udzielić telefonicznych odpowiedzi na pytania naszych klientów telefony mobilne są odbierane w godzinach pracy biura. Warto zaznaczyć, że System Gaz to firma wysyłkowa z biurem otwartym w dni powszednie 10-16 oraz sobotę 11-15.

5. Jakie są godziny pracy biura System Gaz, a jakie e-Sklepu?
ad.5  System elektronicznej sprzedaży (e-Sklep) w domenie systemgaz.com.pl jest czynny 24 godziny na dobę. Biuro firmy wysyłkowej System Gaz otwarte jest w dni powszednie 10-16 oraz w sobotę 11-15.

6. Co załatwię w biurze System Gaz?
ad.6 Każdy klient przedsiębiorca, czy konsument może kupić w biurze firmy System Gaz potrzebne serwisowe części zamienne i inny asortyment, lub złożyć bezpośrednie zamówienie na wybrane towary z oferty e-Sklepu albo z katalogu producenta.

Linki: