FAQ

FAQ (Frequently Asked Questions)

Najważniejsze informacje na temat korzystania z systemgaz.com.pl w jednym miejscu. Odwiedź FAQ System Gaz i znajdź odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.

Konto:
1. Po założeniu konta nie mogę się zalogować.
2. Jak zmienić hasło do konta?
3. Czy po złożeniu zamówienia mogę zmienić dane?
4. Jak mogę sprawdzić status mojego zamówienia?
5. Czy dowiem się telefonicznie o moim zamówieniu?
6. Czy zakupy w e-sklepie są bezpieczne?

Zakupy:
1. Jak szukać to co jest potrzebne?
2. Jak zamawiać wybrane towary z oferty System Gaz?
3. Co to znaczy "oferta przemysłowa"?
4. Kiedy klient zawiera umowę handlową z System Gaz?
5. Chcę by moje zamówienie odebrała dla mnie inna osoba.
6. Gdzie znajdę warunki gwarancji, reklamacji, odpłatnego serwisu?

Dostawy:
1. Jak powiadamiacie o realizacji zamówienia i dostawie?
2. Czy mogę wysłać swojego kuriera po odbiór paczki?
3. Kiedy otrzymam przesyłkę?
4. Jaka jest różnica między określeniem "dostępny", a określeniem "termin dostawy"?
5. Myślę, że dostawa się opóźnia. Co zrobić?
6. Czy dowiem się telefonicznie o moim zamówieniu?

Katalogi i karty techniczne, multimedia, opisy:
1. Gdzie znajdę kartę katalogową lub instrukcję obsługi?
2. Co to są kategorie części zamiennych wg ustawy GVO?
3. Co to jest numer serwisowy i numer handlowy części zamiennej?
4. Jak sprawdzę czy to co kupuję jest właściwe do urządzenia?
5. Jakie jest pochodzenie produktów?
6. Czy oferowane części zamienne są nowe, czy używane?
7. Co oznacza informacja o unifikacji w opisie zastosowania części zamiennej?

Rozliczenia:
1. Czy można zapłacić za zamówienie po dostawie?
2. Czemu w systemie widoczne są wahania ceny produktu?
3. Kiedy otrzymam zwrot wpłaty?
4. Co zrobić jeśli na fakturze VAT jest błąd?

Odpowiedzi na nurtujące Cię pytania:

Odpowiedzi "Konto"
1. Po założeniu konta nie mogę się zalogować.
ad 1. Utworzone konto Klienta w e-sklepie wymaga odklikania linku aktywującego konta wysyłanego na adres email z Konta Klienta. W przypadku losowym należy korzystać z pomocy administratora e-sklepu.

2. Jak zmienić hasło do konta?
ad 2. W celu zmiany hasła należy korzystać z funkcji "przypomnij hasło" w okienku "logowanie". W przypadku losowym należy korzystać z pomocy administratora e-sklepu.

3. Czy po złożeniu zamówienia mogę zmienić dane?
ad 3. Jeśli zachodzi taka potrzeba dane do faktury VAT lub dane zamawiającego należy zmienić przed wykonaniem dostawy i niezwłocznie powiadomić email firmę System Gaz o dokonanych zmianach.

4. Jak mogę sprawdzić status mojego zamówienia?
ad 4. Statusy zamówień można sprawdzać logując się do swojego konta klienta. System sprzedaży systemgaz.com.pl nie generuje informacji pośrednich typu "pakujemy", "przekazujemy do kuriera" itd. Po realizacji zamówienia numery listów przewozowych wysyłane są na email Klienta podany przy rejestracji. Przesyłkę można zlokalizować na stronie przewoźnika dpd.com.pl wklejając numer listu przewozowego w wyszukiwarkę, o ile numer został wprowadzony do systemu przewoźnika.

5. Czy dowiem się telefonicznie o moim zamówieniu?
ad.5 Z uwagi na ustawę o ochronie danych osobowych i poufność informacji o administrator e-sklepu nie udziela informacji telefonicznych na temat rozliczeń Klientów, statusów realizacji ich dostaw tym bardziej osobom trzecim. Wszelkie zapytania dotyczące Klientów składamy przy pomocy formularza kontaktowego, odpowiedzi wysyłane są tylko na email Klientów.

6. Czy zakupy w e-sklepie są bezpieczne?
ad. 6 Dbamy o bezpieczeństwo Państwa danych szyfrując transakcje klientów za pomocą protokołu SSL wydanego i zatwierdzonego przez urząd certyfikujący.

Odpowiedzi "Zakupy"
1. Jak szukać to co jest potrzebne?
ad 1. W celu wyszukania odpowiedniej części zamiennej należy korzystać z wyszukiwarek frazy lub zaawansowanej (znacznik "plus"). Ramka wyszukiwarek umieszczona jest w górnej części strony nad banerem. W ramkę należy wpisać nazwę techniczną urządzenia (np. ZW...) dane z tabliczki znamionowej lub numer serwisowy producenta (np. 6xxxxxx). Do dyspozycji jest rozsuwane menu, klikając w odpowiedni link przechodzimy do wybranego działu. Korzystając z filtrów pod menu zawężamy obszar poszukiwania.

2. Jak zamawiać wybrane towary z oferty System Gaz?
ad 2. Zamówienia wybranego artykułu klienci składają za pośrednictwem:
a. systemu elektronicznej sprzedaży w domenie systemgaz.com.pl
b. automatu zgłoszeniowego fax. +48 (22) 812-05-03
c. listownie: System Gaz, Polska 04-549 Warszawa, ul. Korkowa 167
d. email z załącznikiem oficjalnego zamówienia od Przedsiębiorcy lub Nabywcy.
e. z uwagi na specyfikę oferty System Gaz nie przyjmuje zamówień telefonicznych.

3. Co to znaczy "oferta przemysłowa"?
ad 3. Niektóre oferty oznaczone "oferta przemysłowa" są wyłączone ze sprzedaży konsumenckiej i mogą je nabywać wyłącznie przedsiębiorcy. Ograniczenie sprzedaży konsumenckiej nie dotyczy zamówień z systemu elektronicznej sprzedaży z odbiorem osobistym oraz sprzedaży bezpośredniej w biurze obsługi klienta f. System Gaz 04-549 Warszawa Korkowa 167.

4. Kiedy klient zawiera umowę handlową z System Gaz?
ad 4. Zawarcie umowy z zarejestrowanym Klientem w systemie elektronicznej sprzedaży f. System Gaz, który nabywa Towary na zasadach opisanych w niniejszego regulaminu następuje w chwili potwierdzenia (odklikania) elektronicznego potwierdzenia zamówienia wysyłanego na adres email podany w chwili Rejestracji.
Wyjątek stanowi: Zawarcie przez Nabywcę (w rozumieniu art. 22 1 Kodeksu Cywilnego) umowy sprzedaży z f. System Gaz z naruszeniem regulaminu sprzedaży skutkuje nieważnieniem umowy sprzedaży.

5. Chcę by moje zamówienie odebrała dla mnie inna osoba.
ad 5. Jeśli zmawiający Konsument, czy Przedsiębiorca wyrazi wolę by jego opłacone zamówienie odebrała inna osoba wystarczy tylko podczas wykonywania zakupu w opisie zlecenia wpisać (ustanowić) dane osoby upoważnionej. Jeśli Klient zamawiający nie wpisze takiej informacji w zlecenie lub zmieni zdanie po wykonaniu zamówienia, wtedy niezwłocznie (najwygodniej z email Klienta) należy powiadomić pisemnie administratora e-sklepu o Państwa decyzji.

6. Gdzie znajdę warunki gwarancji, reklamacji, odpłatnego serwisu?
ad. 6 Warunki i zasady gwarancji, reklamacji, odpłatnego serwisu zawarte są w regulaminie sprzedaży patrz link menu.

Odpowiedzi "Dostawy"
1. Jak powiadamiacie o realizacji zamówienia i dostawie?
ad 1. O wysyłce Klient zostanie poinformowany email Klienta, a o dostawie sms od przewoźnika, firmy transportowej. W sytuacjach losowych kurier kontaktuje się z klientem.

2. Czy mogę wysłać swojego kuriera po odbiór paczki?
ad 2. Z uwagi na automatyzację obsługi zleceń magazynowych i powiązania systemowe programów informatycznych korzystanie z dodatkowych firm przewozowych jest niemożliwe.

3. Kiedy otrzymam przesyłkę?
ad 3. Zamówienia dla firm wykonujemy od 24h po zaksięgowaniu pieniędzy na koncie bankowym w najkrótszym możliwym terminie, czyli w kolejnych dniach roboczych, na przykład 1-2-3-4-5-6 [..] dni roboczych. Ruchomy czas dostawy zależny jest od wielu czynników np. datę złożenia zamówienia przez klienta, zaksięgowanie wpłaty, edycję danych, rotację towarów w magazynie i harmonogram realizacji dostaw. Ustawowe zapisy odnośnie m.in. terminu realizacji dostaw (do 30 dni) umieszczono w regulaminie sprzedaży zgodnie z zaleceniami UOKiK.

4. Jaka jest różnica między określeniem "dostępny", a określeniem "termin dostawy"?
ad. 4 Określenie "termin dostawy" - zamówienia dla firm wykonujemy od 24h po zaksięgowaniu pieniędzy na koncie bankowym w najkrótszym możliwym terminie, czyli w kolejnych dniach roboczych, na przykład 1-2-3-4-5-6 [..] dni roboczych. Ruchomy czas dostawy zależny jest od wielu czynników np. datę złożenia zamówienia przez klienta, zaksięgowanie wpłaty, edycję danych, rotację towarów w magazynie i harmonogram realizacji dostaw.

ad. 4 Określenie dostępności słowem "dostępny" to nie jest określenie terminu dostawy. Oznacza tylko to, że artykuł jest gotowy do realizacji dostawy wg przedstawionej oferty przez System Gaz na dzień zawarcia umowy sprzedaży-zakupu z Klientem. Producent części zamiennych w corocznie wydawanych wykazach informuje: dostępny, niedostępny, zaniechana produkcja, czasowo niedostępny, odpowiednik techniczny.

5. Myślę, że dostawa się opóźnia. Co zrobić?
ad. 5 Jeśli klient uzna, że zbyt długo czeka na dostawę należy skontaktować się w tej sprawie z biurem e-sklepu. Z uwagi na to, że każde zamówienie wymaga sprawdzenia okoliczności dostawy, dlatego najlepiej formułować zapytania za pomocą naszego formularza kontaktowego. Odpowiedzi wysyłane są tylko na email Klientów.

6. Czy dowiem się telefonicznie o moim zamówieniu?
ad.6 Z uwagi na ustawę o ochronie danych osobowych i poufność informacji o administrator e-sklepu nie udziela informacji telefonicznych na temat rozliczeń Klientów, statusów realizacji ich dostaw tym bardziej osobom trzecim. Wszelkie zapytania dotyczące Klientów składamy przy pomocy formularza kontaktowego, odpowiedzi wysyłane są tylko na email Klientów.

Katalogi i karty techniczne, multimedia, opisy:
1. Gdzie znajdę kartę katalogową lub instrukcję obsługi?
ad 1. Karty techniczne, katalogi, broszury, instrukcje, pliki w formacie pdf umieszczono z zbiorczej zakładce e-Biblioteka. Link aktywuje się dla klientów zarejestrowanych w systemie elektronicznej sprzedaży. W dolnej części szczegółowej karty towaru umieszczono zakładki: opis, specyfikacja, e-Biblioteka, multimedia. W kartach szczegółowych oferty Testo, zakładce "multimedia" umieszczono katalogi w formacie plików pdf do szybkiego przeglądania w urządzeniach mobilnych.

2. Co to są kategorie części zamiennych wg ustawy GVO?
ad. 2 Rozporządzenie GVO Unii Europejskiej wprowadza następujące kategorie części:
• części oryginalne stosowane w pierwszym montażu urządzenia grzewczego sygnowane logiem producenta urządzenia (OEM/O),
• części oryginalne wytwarzane przez producentów będących dostawcami części na pierwszy montaż; w pudełkach producentów części, np. Valeo, Bosch, KYB, Meyle, Hella, ATE, Sachs i inni (OES/Q),
• części porównywalnej jakości, których wytwórca oświadcza, że są one tej samej jakości co komponenty użyte do montażu urządzenia grzewczego, np. części marki BluePrint (P, PJ, PT, PC),
• pozostałe części zamienne (Z)

ad. 2 Warto zaznaczyć, że samodzielne stosowanie innych podzespołów niż wskazane przez producenta urządzenia gaz, olej, bio skutkuje utratą certyfikatu CE, gwarancji oraz naraża użytkowników na zniszczenie sprzętu, mienia, utratę zdrowia.

3. Co to jest numer "serwisowy" i numer "handlowy" części zamiennej?
ad.3 "Numer serwisowy" jest to numer producenta z dokumentacji technicznej urządzenia, "numer handlowy" jest to numeracja sprzedawcy System Gaz. Z uwagi na zmiany numeracji serwisowej, ograniczenia patentowe, zastosowania, rozwój technologiczny oraz unifikację części zamiennych do urządzeń gaz, olej, bio, elektrycznych większość wykazów w systemie elektronicznej sprzedaży jest opatrzona numeracją handlową z właściwym opisem zastosowania sporządzonym na podstawie wytycznych producenta - nazwa techniczna urządzenia lub numer fabryczny urządzenia.

4. Jak sprawdzę czy to co kupuję jest właściwe do urządzenia?
ad.4 Biuro obsługi klienta firmy System Gaz jest do dyspozycji klientów w razie jakichkolwiek pytań dotyczących funkcjonowania towarów, jednakże ostateczną decyzję co do zasadności zakupu podejmuje Przedsiębiorca lub Nabywca.

5. Jakie jest pochodzenie produktów?
ad. 5 Informacje zawarte w naszej ofercie handlowej oraz katalogach i kartach technicznych, cennikach fabrycznych producenta zawierają dane identyfikacyjne producenta wybranego towaru jest to informacja publiczna, powszechna dla wszystkich zainteresowanych.

6. Czy oferowane części zamienne są nowe, czy używane?
ad. 6 Wszystkie towary sprzedawane przez System Gaz posiadają specjalne stickery oraz zabezpieczenia producenta przed ingerencją osób nieuprawnionych. Są to produkty fabrycznie nowe w kategorii OEM/O i OES/Q (oznaczenia patrz zakładka "Katalogi i karty..." pkt 2.

7. Co oznacza informacja o unifikacji w opisie zastosowania części zamiennej?
ad. 7 Z powodu stałego rozwoju technologicznego zdarza się, że zależnie od daty produkcji urządzenia w tym samym modelu są montowane części zamiennej o różnej numeracji serwisowej. W przypadku wątpliwości zalecamy konsultację email z biurem obsługi klienta f. System Gaz lub skorzystanie z funkcji "zapytaj o produkt" przed dokonaniem zakupu.

Odpowiedzi "Rozliczenia"
1. Czy można zapłacić za zamówienie po dostawie?
ad. 1 Za towary zakupione w firmie System Gaz płatność zachodzi w jeden z podanych sposobów: pobranie, gotówka, przedpłata na podstawie systemowej faktury proforma. Firma System Gaz nie wdraża kredytu kupieckiego dla Przedsiębiorców i Nabywców.

2. Czemu w systemie widoczne są wahania ceny produktu?
ad. 2 Z uwagi na to, że niektóre towary posiadają ceny katalogowe w walucie euro, prezentowane ceny polskiej walucie w e-Sklepie są automatycznie przeliczane wg aktualnego kursu euro w NBP. W związku z tym widoczna w e-Sklepie kwota w złotych jest zmienna i zależna od wahań kursowych waluty euro w NBP.

3. Kiedy otrzymam zwrot wpłaty?

ad. 3 Zwroty wpłat wykonywane są do 10 dni roboczych (ustawowo do 14 dni) od dnia następnego po otrzymaniu pisemnego oświadczenia, że podany numer konta bankowego do zwrotu kwoty należy do Kupującego - Wpłacającego. Pismo takie należy wysłać pocztą na adres biura System Gaz. Stosowne druki (pliki w formacie pdf) można pobrać z regulaminu sprzedaży w dole strony. Wszelkiej pomocy udziela administrator e-commerce email lub telefonicznie.

4. Co zrobić jeśli na fakturze VAT jest błąd?
ad. 4 Jeśli nabywca uzna, że na fakturze VAT wkradł się błąd np. danych kontrahenta, opisu, ilości itp. należy przesłać pocztą elektroniczną odpowiednio: notę korygującą lub prośbę o przesłanie poprawnej faktury korygującej. Wszelkie zapytania dotyczące Klientów składamy przy pomocy formularza kontaktowego, odpowiedzi wysyłane są tylko na email Klientów.

Linki: